Letné škôlkárske choroby

Prečítanie bude pre vás dneska celkom hračka,

do života totiž prišla mi infekčná hnačka.

Jox sa v týždni minulom po širom svete potuloval,

nevedel celkom, ako skôlkársky vírus v črevách, zdravie jeho oboch detí,.zeny a aj svokry anuloval.

Keď dorazil som vo štvrtok večer z cesty domov,

pri pohľade na potomstvo udrel do mna nie jeden, ale hned sto hromov.

Staršie dieťa schytalo viac, vodu dostávala iba cez lyžice,

šiel som si s ňou preto ľahnúť ako doprovodný rodič na infúzku, do priľahlej nemocnice.

Aj napriek názorom zo širokého davu,

po dvoch dňoch som ospevoval skvele navarenú nemocničnú stravu.

Dieťa doma usmieva sa, už je všetko v poriadku,

skákal by som meter tridsať, by skončilo to tuná na riadku.

No prišiel týžden plny zhonu, kde mi uz jesť toľko nechutilo,

robím pôst 16 ku 8, teda mi to nejak veľmi nevadilo.

No prišiel štvrtok skoro ráno, prišiel prúser výrazný,

nevedel Jox, že infekčná hnačka, mu celý trakt črevný vyprázdni.

V tých tichých hodinách, ked okolo vás sladko spinká cely svet,

brucho vydávalo najskôr zvuky útočiaceho leva, potom znelo ako chrápajuci starý kmet.

Pretočím čas o pár dní a 2 trilióny prehltnutých baktérií mliečneho kvasenia,

aké poučenie vyplýva nám z tohto viacdňového črevového besnenia?

V každej dedine nájde sa pipina,

ktorá pošle do skôlky po víkende, aj keď nikde nepracuje, svojho grcajúceho syna.

No ked chceš deti, ženu, svokru a aj seba zbaviť hnačky, grciek, smradu a brucha velikého trasenia,

maj doma vo vodnom roztoku namiešané v riadnej dávke, baktérie mliečneho kvasenia.

A koľko má byť drahý moji týchto riadnych daviek?

Toľko, aby schudol si následne bez problémov do svojich letných plaviek.

Jox

29.6 2024

7 thoughts on “Letné škôlkárske choroby

  1. áno, aj východ sužuje tzv. črevná chrípka, no pozor aj na žltačku…

    A u tej “črevnej chrípky” mám podozrenie, že padla zhora. Príliš veľa svinstva v lufte. Aj ten posledný “saharský piesok” bol nejako agresívny. Takéto fľaky až akoby poleptanie piesok, nech by bol aj saharský, na autolaku a autoskle nezanecháva…

    Jednoducho ovocie a plodovú zeleninu si vychutnať tak, ako za starých čias (z konárika rovno do úst), neodporúčam.

    Všetko dôkladne umyť a na pár minút namočiť do octovej vody.

    Liked by 3 people

    • Posledný “saharský piesok” – poslený dážď mi zakalil bazén tak, ako som ešte v živote nevidel – napriek kvantu vločkovaču, prepieraniu bazénového filtra a vysávaniu, sa usádzala na dne bazéna zmes (neviem ako to inak nazvať), ktorá hneď ako som zapol čerpadlo a vysávač okamžite opäť zakalila bazén – farba zákalu bola do biela. Vonkajšie plodiny v záhrade “zhrdzaveli” a práve mi jedna pani povedala, že u nej sa udialo to isté…

      Liked by 1 person

      • To som uprimne rada, ze sa sme neboli samy, co mali po pade sahraskeho piesku problem s vodou v bazene. V piatok sme napustili, voda nadherna cira rovno z nasej novej studne hlbokej…po burke v sobotu chytila nadych zltej a v nedelu totalka..zlta zakalena. Preplach piesku tiekla kalna hrdzava voda. A tak sme prali piesok a dolievali vodu par dni. Dnes nadherna cista priezracna.

        Liked by 1 person

  2. Tiež napíšem sem svoj názor,

    neviem či mám lepší báchor.

    Ja si hltám, čo len vidím,

    nepripúšťam si zlé vplyvy.

    Tiež sa snažím prerušovať ,

    príjem stravy obmedzovať.

    Zatiaľ je to rok a pol,

    no cítim, že mi pomohol .

    Všetko jem spolu so zemou,

    nebadám tam viac problémov.

    Kuchyňa je ďaleko,

    prestieram si pod slnkom.

    K tomu pôstu ešte dodám,

    že aj mozog lepšie koná.

    Ak máš v bruchu celkom prázdno,

    zvýšiš výkon, a zadarmo.

    Páči sa mi

Pridaj komentár