Až taká pohroma to nie je

Narážam na to, ako Pravda prezentovala rozhodnutie NR SR ohľadom toho, že sa zavádza E10 palivo a následne uviedla zoznam E10 kompatibilných aut, ktorú pripravila Európska asociácia výrobcov vozidiel (ACEA).

Treba ale uvedomiť niekoľko vecí:

  • EU resp. Brusel žije zeleným ošiaľom;
  • etanol bol prvou antidetonačnou prísadou, ale nedalo sa patentovať;
  • oktánové číslo (105) etanolu kompenzuje nižšiu energetickú hustotu;
  • prvé komerčné palivo pre automobily bol etanol;
  • horí čistejšie a preto motor je čistejší;
  • v Brazílií jazdia na E95/E100;
  • etanol sa dá vyrobiť prakticky z hocičoho čo obsahuje cukor alebo škrob.

To znamená, že väčšina automobilov sa dá upraviť na E10 lebo motory sa dajú upraviť na zmes E10 (sýtosť zmesi a časovanie sa dajú upraviť), ale problém je palivová sústava lebo kyselina octová a ostatné kyseliny môžu rozožrať kovové časti a spočiatku treba meniť aj v starších autách aj palivový filter častejšie lebo rozpúšťa aj uhľovodíkové usadeniny z paliva.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s