Dnes večer som cestoval s taxíkom

Bol som na návšteve u príbuzných a rozhodol som sa využiť služby firmy/aplikácie Bolt. Bola to dlhšia cesta mimo Košíc, tak som sa dal do reči so šoférom, ktorý zhodou okolností chcel mať trochu dlhšiu cesty lebo radšej jazdí v meste keď semafory sú vypnuté (pred tým ako zobral moju jazdu, tak si myslel, že by mu hodila dlhšia jazda mimo Košíc). A on mi povedal, že 1.1.2020 kvôli Finančnej správe veľká časť šoférov končí, prinajmenšom do tej doby kým zaobstarajú elektronickú kasu resp. kým nepríde vyjadrenie. Totiž Finančná správa sa rozhodla, že každý taxík musí mať elektronickú kasu bez ohľadu či používa aplikáciu alebo je na voľnej nohe či patrí firme. A pred tým než vysvetlím prečo je to v mojom čítaní  zneužitie úradných právomocí, podvratná a rozvratná činnosť musím vysvetliť ako táto firma/aplikácia funguje:

  • človek zadá cieľ a východzí bod, a následne aplikácia vypočíta koľko to bude zákazníkovi stáť;
  • človek si zvolí či chce použiť regulárnu jazdu alebo cestuje s luxusom;
  • príde taxík a človek sa nechá odviesť;
  • človek vystúpi z taxíka a dostane vyúčtovanie v maily t.j. koľko mu stiahli z účtu a človek ohodnotí jazdu;
  • firma si strhne svoje a taxikár sa podelí so štátom po zaplatení za palivo a údržbu auta.

Každý z týchto krokov je niekde zaznamenaných a firma chcela zasielať online všetky relevantné záznamy namiesto toho aby taxikári kupovali tlačiarne, papier a inštalovali nejaký software. A teraz vysvetlím aj to prečo je to podľa mňa zneužitie úradných právomocí, podvratná a rozvratná činnosť:

štát kvôli tomuto kroku Finančnej správy príde o istých platičov t.j. o nemalé príjmy lebo kopa ľudí odíde a firma príde o štátom zdaniteľné zisky lebo 1.1. 2020 kopa taxikárov týchto vecí nebude mať;

  • súkromný taxikár tých 10-20-30€ za jazdu si dá do vrecka a do daňového priznania dá toľko koľko chce a na tom nezmení ani e-kasa a ani kontroly;
  • taxikári si musia zaobstarať všetok hardware, software a prihlasovacie údaje, ktorých zaobstaranie nejaký čas trvá a niečo stojí (vrátane údržby a servisu);
  • celú túto povinnosť taxikárom oznámili nedávno t.j. nemali šancu zaobstarať si prihlasovacie údaje, software, tlačiarne a ostatný potrebný hardware;
  • taxikár má cca 30 jázd denne (to mi povedal taxikár Jan, ktorý ma viezol) a bude to trvať cca 2 minúty t.j. taxikár z Boltu alebo taxikár používajúci konkurenčnú aplikáciu bude musieť tráviť cca hodinu len zbytočnou administráciou;
  • keď niekto bude chcieť ísť z bodu A do bodu B a odtiaľto do bodu C, tak jazdu do bodu C taxikár bude môcť účtovať len dodatočne t.j. taxikár poruší nejaké to nariadenie Finančnej správy a môže kvôli tomu zaplatiť mastnú pokutu;
  • vyjadrenie k celému tomu nariadeniu Finančnej správy nebude dostupné do 1.1.2020;
  • Finančná správa naštvala tak zákazníkov ako aj taxikárov používajúcich aplikácie ako Bolt presne tak, ako to chce 5. kolóna liberastov pracujúcich na majdane na Slovensku.

Dodávam, že tých, ktorí boli usvedčení z podvratnej a z rozvtraatnej činnosti pred 1989 sme vešali, a preto majú príslušný úradníci z Finančnej správy z pekla veľké šťastie.

S pozdravom

Oracle 911

PS: Preto píšem článok teraz, lebo som to sľúbil taxikárovi Janovi, ktorý ma dnes cca 19:00 viezol, a týmto ho chcem pozdraviť.

Výzva: prosím začnite čítať tlsté knihy (je to fuk s ktorým začnete), v nadchádzajúcom období znalosti v nich obsiahnuté budeme potrebovať všetci.

2 thoughts on “Dnes večer som cestoval s taxíkom

  1. Ahoj k tvojmu článku Oracle
    známa v BA robila taxikárku cca 2 roky na čierno so svojím autom. Pracovala pre službu, fungovalo to systémom keď sa jej chcelo, tak si zapla aplikáciu v telefóne a evidovali ju ako taxi auto. Peniaze rovnako platil klient cez bankovú kartu a ona si na svoj súkromný účet dávala posielať to, čo patrilo za jazdu jej. Nezaplatila ani jedno € štátu, všetko ostávalo jej. Taxikárov robili ľudia ako dalšie povolanie po nociach na svojich autách.
    Rovnako teraz skončila, po prvé preto:
    – že sa jej nechce platiť dane, po druhé preto, že taxi-autá musia chodiť na STK každý rok. Doteraz kde aká haraburda na rozpadnutie behala ako taxi-auto.
    Po BA behali tajné taxi-autá ako na páse. Teraz musia mať licenciu a byť označené.
    Myslím, že tak, ako moja známa klamali tento štát aj ostatní taxikári. Okrem iného celá BA bola zamorená autami-taxi značkami z celého Slovenska a bežne sa stalo, že niektorí nepoznali cestu iba cez navigáciu boli schopní doviesť človeka k cieľu. Okrem iného sa nikto nezaujímal o to, či dotyčný je dobrý vodič. Ono možno v menších mestách boli taxikári viac pod kontrolou, ale v BA nie.

    Like

  2. Dňa so, 28. dec 2019, 21:32 Blog o verejnom živote a problémoch Slovenska napísal(a):

    > oracle911blog posted: “Bol som na návšteve u príbuzných a rozhodol som sa > využiť služby firmy/aplikácie Bolt. Bola to dlhšia cesta mimo Košíc, tak > som sa dal do reči so šoférom, ktorý zhodou okolností chcel mať trochu > dlhšiu cesty lebo radšej jazdí v meste keď semafory sú vypnu” >

    Liked by 1 person

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s