Za právne a sociálne spravodlivý štát! Spravodlivosť.

My, občania Slovenska, kladieme ZÁKLADNÝ KAMEŇ NOVÉHO SPRAVODLIVÉHO SLOVENSKA, a týmto vyhlasujeme svoje neodňateľné právo a slobodnú vôľu na PRÁVNE A SOCIÁLNE SPRAVODLIVÝ ŠTÁT !

(https://oracle911blog.wordpress.com/2021/02/12/za-pravne-a-socialne-spravodlivy-stat-zakladny-kamen/)

My, občania Slovenska, majúc úctu k duchovnému dedičstvu našich dávnych predkov, k ich skúsenostiam a z nich získanej múdrosti, zanechanej nám, ich potomkom a dedičom Slovenska, v podobe ľudových porekadiel, prísloví, povestí a rozprávok, jasne rozlišujúcich DOBRO a ZLO, riadiac sa zdravým sedliackym rozumom a SVEDOMÍM, považujeme za PRÁVNU SPRAVODLIVOSŤ toto:

  • Rovnaké práva a povinnosti pred zákonom  bez výnimky, to jest, JEDEN METER PRE VŠETKÝCH, bez ohľadu na národnosť, pohlavie, vierovyznanie, štátnu príslušnosť, mocenské postavenie, profesijné a pracovno-právne zaradenie, sociálnu vrstvu, fyzickú či právnickú osobu.
  • Rovnaká povinnosť pre každého, bez ohľadu na jeho mocenské postavenie v hierarchii moci, od radového občana až po ústavného sudcu, od voliča až po prezidenta, dodržiavať na území Slovenska Ústavu Slovenskej republiky a zákony Slovenskej republiky, ktoré sú v súlade s Ústavou Slovenskej republiky.
  • Každý občan má nielen  právo, garantované Ústavou Slovenskej republiky, ale aj povinnosť, bez výnimky, odmietnuť dodržiavanie akýchkoľvek zákonov, nariadení, vyhlášok, ktoré sú v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, Základnými ľudskými právami a SVEDOMÍM.
  • Povinnosť konať a pracovať v prospech Slovenskej republiky, to jest v prospech a záujmoch občanov Slovenskej republiky. Táto povinnosť sa vzťahuje na každého bez výnimky: od voliča až po prezidenta.
  • Zákonnou cestou upraviť Ústavu Slovenskej republiky a zákony Slovenskej republiky tak, aby Právo Slovenskej republiky bolo právom spravodlivým a odrážalo a zabezpečovalo SOCIÁLNU SPRAVODLIVOSŤ.

My, občania Slovenska, majúc úctu k duchovnému dedičstvu našich dávnych predkov, k ich skúsenostiam a z nich získanej múdrosti, zanechanej nám, ich potomkom a dedičom Slovenska, sa riadime ich odkazom „BEZ PRÁCE NIE SÚ KOLÁČE!“ Preto za základ SOCIÁLNEJ SPRAVODLIVOSTI považujeme:

Rovnaké právo na prácu primeranú schopnostiam a SPRAVODLIVÚ MZDU ZA SVEDOMITO ODVEDENÚ PRÁCU bez ohľadu na sociálny pôvod a postavenie.

Zmyslom života každého človeka je jeho slobodný tvorivý celostný rozvoj. Aby každý občan mohol plne rozvíjať a napĺňať svoj vlastný, mu Bohom predurčený genetický rozvojový potenciál po osobnej, telesnej, psychickej i profesionálnej stránke, musí mať na to vhodné podmienky: primerané bývanie, materiálne zabezpečenie, dostatok prostriedkov, možností a času na starostlivosť o rodinu, výchovu detí, na svoj osobný telesný, duchovný a duševný rozvoj. Preto skrze SPRAVODLIVÚ MZDU ZA SVEDOMITO ODVEDENÚ PRÁCU musí SOCIÁLNE SPRAVODLIVÝ ŠTÁT  zabezpečiť každému občanovi bez ohľadu na jeho sociálny pôvod a postavenie možnosť uplatniť si:

  • Rovnaké právo na cenovo primeranú, zdravú a plnohodnotnú výživu.
  • Rovnaké právo, to jest rovnosť podmienok, pre každého na akokoľvek vysoké plnohodnotné vzdelanie.
  • Rovnaké právo na plnú účinnú zdravotnú starostlivosť.
  • Rovnaké právo na cenovo primerané dôstojné bývanie v nestiesnených podmienkach a ošatenie.
  • Rovnaké právo na zabezpečenie v prípade nezamestnanosti bez vlastného zavinenia, ale s povinnosťou si to odpracovať vo verejno-prospešných službách (znečistených lesov a vodných tokov je dosť, zanesených priekop takisto), ak to zdravotný stav umožňuje. „Kto nepracuje, nech neje!“
  • Rovnaké právo na zabezpečenie v dôchodkovom veku, aby každý mohol dôstojne prežiť jeseň svojho života. Výška dôchodkového veku musí byť fixne daná (odvodená od priemerného veku dožitia obyvateľov, pričom u žien sa skracuje výška dôchodkového veku o 1 rok za každé vychované dieťa).
  • Rovnaké právo na dostatok času na starostlivosť o rodinu, výchovu detí a vlastný osobný telesný, duchovný a duševný rozvoj.

Právnu a sociálnu spravodlivosť je možné dosiahnuť len v slobodnom, suverénnom a sebestačnom štáte, v ktorom má ľud zvrchovanú moc. Štát je tu pre občana, nie občan pre štát!

ŠTÁTO-PRÁVNE USPORIADANIE – KONŠTITÚCIA MOCI

  • Zvrchovanú moc v Slovenskej republike má ľud.  Ľud túto svoju moc uplatňuje ako zástupnú moc, to jest, ako volič svojich volených zástupcov, s právom ich odvolať aj počas poslaneckého mandátu, ak poslanec koná  proti záujmom Slovenskej republiky a jej obyvateľov, alebo v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky a platnými zákonmi Slovenskej republiky, alebo nekoná v zmysle voličovi daných predvolebných sľubov (poslanec skladá účty svojim voličom každých 12 mesiacov od začiatku jeho poslaneckého mandátu).
  • Poslanci a všetci volení funkcionári vrátane prezidenta sú podriadení ľudu, a nie naopak! My sme vás zvolili, vy sa zodpovedáte nám!
  • Funkcia voleného zástupcu ľudu – to nie sú len právomoci, ale predovšetkým osobná trestno-právna zodpovednosť za výkon tejto funkcie, vrátane zodpovednosti hmotnej. Na volené funkcie sa nevzťahuje žiadna imunita. Toto platí bez výnimky na všetky volené funkcie zákonodárnej, výkonnej a súdnej moci od komunálnej úrovne až po úroveň celoštátnu, vrátane funkcie prezidenta.
  • Vláda je podriadená parlamentu a poslanci parlamentu sú podriadení svojim voličom.
  • Každá zmena Ústavného zákona je podmienená referendom. Platné referendum vyjadruje vôľu väčšiny národa, a preto má pre prezidenta, vládu a parlament záväzný charakter!
  • Zvrchovanosť práva Slovenskej republiky na jej území, to jest, právo Slovenskej republiky je nadradené akémukoľvek inému  právu, bez výnimky. To jest aj právu Európskej únie.
  • Právo Slovenskej republiky rešpektuje základné ľudské práva každého jedinca – tie sú uzákonené v Ústave Slovenskej republiky a nie je ich možné zmeniť inak, než platným referendom.
  • Základom štátu je rodina. Rodina je otec, matka a dieťa/deti.

Právo Slovenskej republiky – na existenciu a plnú suverenitu ! Právo každého občana Slovenskej republiky na svoj slobodný tvorivý celostný rozvoj!

Zjednocujúcim heslom a motívom všetkých skutočne proslovenských obyvateľov od vrcholových politikov až po radových voličov je heslo ZA PRÁVNE A SOCIÁLNE SPRAVODLIVÝ ŠTÁT!

Chceš aj Ty žiť v slobodnom suverénnom štáte, kde je sloboda a spravodlivosť základom života spoločnosti? Prilož ruku k dielu!

22 thoughts on “Za právne a sociálne spravodlivý štát! Spravodlivosť.

    • Škoda, že som sa znovu dostal na túto stránku až po týždni inej práce (mal som tvorivú „šajbu“ na inom zaujímavom technickom projekte! :o), lebo k tejto téme sa mi v hlave hmýri množstvo nápadov… Takže kým to detailne spracujem, tak zatiaľ ponúknem aspoň na začiatok jeden svoj starší, taký „zovšeobecňujúci“ názor:
      Vizionári to majú v dnešných dňoch veľmi ťažké… Pred tridsaťjeden rokmi ľudí nachytali na víziu slobody a demokracie, ale ukázalo sa, že tá demokracia (vláda ľudu!) je vlastne partokracia s oligarchami v pozadí, a dnes nám berú aj tú slobodu… Tak čo ponúknuť masám? Heslá „demokracia“, „sloboda“, „pravda a láska“ sa ťažko sprofanovali, a už správne nezaberajú (aj keď médiá a politici s nimi neúnavne šermujú!), takže postaviť sa pred ľudí a začať im sľubovať „slobodu a demokraciu“ je nielen naivné ale aj kontraproduktívne…
      Komentátori a analytici sa takmer unisono zhodujú v tom, že občania nemajú prakticky žiaden ústavný nástroj na to, aby zastavili protiľudové konania vlády. Zhodujú sa aj na tom, že demonštrovanie má veľké riziká, hoci podľa ústavy „Občania majú právo postaviť sa na odpor proti každému, kto by ODSTRAŇOVAL demokratický poriadok základných ľudských práv…“ (čo v novodobých dejinách Slovenska zažívame prakticky prvý raz!). Ale takéto demonštrácie, aj keby viedli k pádu vlády, však nič nezmenia na tom, že rovnaká situácia nenastane s niektorou novozvolenou vládou…
      Na Slovensku sa v súčasnosti vyvŕbila taká situácia na politickej scéne, že prakticky všetci lídri politických strán sú „pooblievaní vedrami špiny“, a prakticky nevidno žiadneho politika alebo politickú stranu ktorí by mali „získať dôveru“ voličov, aj keby okamžite rezignovala súčasná vláda. Aj na tom vidno, ako sa sprofanoval nielen stranícky princíp, ale aj celý systém riadenia spoločnosti. Namiesto nekončiacich rozvadených diskusií o tom, ktorý „politik“ by nás mohol vyviesť z tohto marazmu (pri nezmenenom systéme), navrhoval by som tú tvorivú energiu radšej venovať diskusii o tom, ako si upraviť celý ústavný systém, lebo negatívnych skúseností s tým terajším už máme viac než dosť, teda je na čo stavať…
      Na rôznych diskusných fórach sa dá vycítiť, čo by voličov malo osloviť, v čom vidia najvážnejšie problémy súčasného systému. Je toho neúrekom, ale pre začiatok by myslím spoločnosť pozitívne aktivizovalo aj to, ak by sa do volieb prihlásili „pronárodné“ strany s volebným sľubom zásadných zmien ústavného systému, a to v prvom rade:
      1. FUNKČNÉ REFERENDUM – zaviesť nové pravidlá referenda, aby sa referendá stali funkčným nástrojom rozhodovania občanov o všetkých dôležitých otázkach života spoločnosti, aby referendá nikdy nemohli byť zneplatnené pasívnymi voličmi, a aby výsledky referend boli Národnou radou vyhlasované ako riadne zákony.
      2. NOVÝ VOLEBNÝ SYSTÉM – zaviesť zmenu volebného systému, kde sa do parlamentu nebudú voliť politické strany, ale svojich poslancov si budú voliť všetky okresy Slovenska, a voliči budú mať celé volebné obdobie možnosť určovať ako majú ich poslanci pri jednotlivých zákonoch hlasovať, a okres bude mať možnosť zmeniť hlasovanie svojich poslancov v parlamente.
      3. VLÁDA ODBORNÍKOV – zaviesť zmenu kde vláda a celá exekutíva štátnej správy budú zložené zo skutočných odborníkov, ktorí sa nebudú nezmyselne meniť po každých voľbách. Terajší stav kde poslanci robia slúžky úradníkom treba napraviť tak, aby poslanci vládli, určovali úradníkom (vláde) čo požaduje robiť ľud. Nielen pri voľbách ale celý čas, pri každej téme…
      Trúfam si odhadnúť, že strany, ktoré by ponúkli občanom aspoň tieto podstatné úpravy systému riadenia spoločnosti, by mohli mohutne osloviť masy, a vo voľbách získať aj ústavnú parlamentnú väčšinu na prijímanie potrebných zmenených ústavných zákonov. Takže konečne môže nastať okamžik o ktorom v legendárnej piesni Modlitba od Marty Kubišovej sa spieva: „Teď když tvá ztracená vláda věcí tvých zpět se k tobě navrátí, lide, navrátí…“.

      Liked by 1 person

    • kraje sú príliš veľké územné obvody, kandidáti sa stávajú pre voličov cudzími ľuďmi – stráca sa komunitný systém a teda aj podstata zmeny počtu volebných obvodov. Volebné obvody nesmú presahovať územie okresov. Máme 79 okresov – za každý okres dvaja poslanci – počet poslancov v parlamente 158 – zhruba počet dnešných poslancov. Môže byť ešte úprava, že mestské okresy (Košice I – IV a Bratislava I – IV) budú mať len po jednom poslancovi, aj tak za tieto mestá to bude po 4 poslancoch, a netreba meniť ani počet poslancov v parlamente.

      Liked by 1 person

      • Vo svojej práci spred roka som navrhol model poslaneckej pyramídy, kde občania vo volebných okrskoch si volia JEDINÉHO svojho lokálneho poslanca, ktorý je členom miestneho zastupiteľstva a súčasne aj okresného zastupiteľstva. A okresné zastupiteľstvá si volia do Národnej rady svojich okresných poslancov (zo svojich radov!), podľa počtu obyvateľov okresu. Keďže rôzne okresy sa líšia aj viac než trojnásobkom obyvateľov, je spravodlivé aby sa počet 150 rozpočítal na okresy v pomere obyvateľov…
        http://www.demokracianahlas.sk/dokument/

        Páči sa mi

        • “Keďže rôzne okresy sa líšia aj viac než trojnásobkom obyvateľov, je spravodlivé aby sa počet 150 rozpočítal na okresy v pomere obyvateľov” – v žiadnom prípade. To nikdy nepozdvihneme menej rozvinuté okresy, ale zase sa bude všetko točiť okolo už teraz neporovnateľne vybudovanejších a rozvinutejších okresov s vyšším počtom obyvateľstva. Pri tvojom návrhu by mal okr. Sabinov 1 poslanca a Bratislava 12.
          ad. poslanecká pyramída – presne PYRAMÍDA – a volič zase len na tom úplnom spodku… Tento model je vhodný, ak je to spoločnosť Človekov, ale nie pre dnešnú davo-elitárnu spoločnosť, lebo sa ten davo-elitarizmus ešte viac prehĺbi.

          Liked by 1 person

          • Obávam sa, že pri takomto Tvojom striktnom vyjadrení (citujem: “v žiadnom prípade”) sa výrazne odkláňaš od nosnej myšlienky pekného Memoranda, lebo zakladáš výraznú nespravodlivosť! Ako by sa to páčilo napr. okresu Prešov (171 778 obyvateľov) aby mali v parlamente rovnakú váhu hlasu ako napr. okres Medzilaborce (12 252 obyvateľov)? Rozdiel je 14-násobok! Obhajovanie rovnosti počtu poslancov za okresy možnosťou “pozdvihnutia menej rozvinutých okresov” je v tom porovnaní takmer nepodstatné…
            Čo sa týka “pyramídy” len jednoduchá otázka: A kde je v súčasnom volebnom systéme volič? Ešte horšie ako “na úplnom spodku”! V siedmych rôznych voľbách “volil” (či skôr tipoval z množiny neznámych ľudí, resp. mediálne propagovaných) množstvo poslancov, a teraz koho (a AKO?) by mal odvolávať keď sa mu niečo nepáči? Totálna ilúzia! Ak však v JEDINÝCH voľbách bude voliť SVOJHO poslanca (JEDINÉHO!) zo svojho najbližšieho okolia volebného okrsku (cca 1000 voličov) tak bude osobne vedieť koho si zvolil sa svojho zástupcu, na koho teda môže vplývať, a prípadne aj odvolávať…
            “Pyramída” nemusí byť len negatívnym symbolom davo-elitarizmu, ale ju chápem pozitívne ako štruktúru poslancov, prostredníctvom ktorej sa optimálne prenášajú názory občanov zdola až do parlamentu, Prípadne až do Europarlamentu. To by malo byť esenciou demokracie! Nie sú to moje momentálne “zbrklé” nápady, tieto moje analýzy a modely dávam na papier už desaťročia, a navrhované pravidlá by mali práve povýšiť spoločnosť na vyššiu úroveň “Človekov”…
            Viac sa dozvieš v dokumente http://www.demokracianahlas.sk/dokument/

            Páči sa mi

            • stano24, budeme ešte viac vyprázdňovať chudobné okresy a tlačiť ľudí do už tak preľudnených okresov? Ja sa spýtam protiotázkou: ako sa bude páčiť ľuďom okresu Medzilaborce, že ich okres bude mať v parlamente len jedného poslanca a Prešov 15?
              Ja tvoju myšlienku o volebnom systéme neodvrhujem ako takú, ale je to ďaleká hudba budúcnosti.
              Zmena musí byť postupná a prvým krokom bližšie k ľuďom je aspoň zmena počtu volebných obvodov – tvoja myšlienka pri danom stave myslenia obyvateľstva je nielen nepriechodná, ale aj ľahko zneužiteľná.
              Stav spoločnosti, psychiku davu (a naša spoločnosť to je čistý dav) dobre ozvučil M. Mazurek v tomto rozhovore: https://youtu.be/Ir_79HGXKsM Základným problémom ani nie je akú zmenu, ale či vôbec spoločnosť zmenu chce.
              A vzhľadom na úroveň záujmu občanov o veci verejné a ich úroveň chápania procesov to dopadne tak, ako u nás v posledných voľbách do mestského zastupiteľstva: ľudí ľahko sladkými rečami oblbneš, len im prisľúb, čo chcú počuť. A ak si zásadový, nekompromisný, darmo, že im dáš rozumný, logický a reálny program – nepochodíš. Na tvojom návrhu mi vadí to, že ja mám ako volič možnosť si zvoliť svojho poslanca len za svoj okrsok a na všetko ostatné už nemám dosah.
              Viem, že to myslíš dobre a je to dobrý model, ale pre kvalitatívne inú voličskú základňu – volič musí na takýto model najprv dozrieť do stavu Človek.
              Ešte raz – my začíname meniť informačné prostredie – ZAČÍNAME! Ak to prepískneš hneď na začiatku, tak to dopadne, ako keď ideš s bubnom na zajace. Od terajšieho modelu k tvojmu musí byť postupný prechod. Prechodným stupňom môže byť aj to, že teraz sa presadia viaceré volebné obvody. Následne sa presadí, že do vyššej politiky môže kandidovať len ten, čo má skúsenosti v nižšej úrovni politiky: osvedč sa najprv ako miestny poslanec, tak kandiduj za okresného – osvedč sa, tak kandiduj za parlamentného…, no voliť ťa budú voliči volebného obvodu, za ktorý kandiduješ.

              Liked by 1 person

  1. Spätné upozornenie: Víťazný február či? II. | Blog o verejnom živote a problémoch Slovenska

  2. Zdravia ti POPOLVAR67.
    Posielam moje navrhy.

    PRAVNA CAST:
    Povinnosť konať a pracovať v prospech Slovenskej republiky, v prospech záujmov občanov Slovenskej republiky. Táto povinnosť sa vzťahuje na každého bez výnimky: od voliča až po prezidenta.

    V prvom a druhom odseku nahradit slova “bez ohľadu” , aby (dobre duse) nezneuzili na bezohladnost.

    SOCIALNA CAST:
    Rovnaké právo, pri rovnosti podmienok, pre každého na akokoľvek vysoké plnohodnotné vzdelanie.

    6 odstavec dochodkovy vek, rozpisat to na “dochodcov, invalidov, zdravotne postihnutych”, alebo to bude riesene v casti venovanej zdrevotnictvu.

    ŠTÁTO-PRÁVNA CAST:
    Poslanci a všetci volení funkcionári vrátane prezidenta sú podriadení ľudu, (podľa princípu, alebo dané princípom)! My sme vás zvolili, vy sa zodpovedáte nám!

    Funkcia voleného zástupcu ľudu – má právomoci vyplívajúce so zákona, ale predovšetkým osobná trestno-právna zodpovednosť za výkon tejto funkcie, vrátane zodpovednosti hmotnej. Na volené funkcie sa nevzťahuje žiadna imunita. Toto platí bez výnimky na všetky volené funkcie zákonodárnej, výkonnej a súdnej moci od komunálnej úrovne až po úroveň celoštátnu, vrátane funkcie prezidenta.

    Zvrchovanosť práva Slovenskej republiky na jej území, sa rozumie, právo Slovenskej republiky je nadradené akémukoľvek inému  právu, bez výnimky. Aj právu Európskej únie.

    Páči sa mi

  3. “v prospech Slovenskej republiky, to jest v prospech a záujmoch občanov Slovenskej republiky. Táto povinnosť sa vzťahuje na každého”-mohlo by byť “v prospech Slovenskej republiky, to jest v prospech,v záujmoch a pre blaho občanov Slovenskej republiky. Táto povinnosť sa vzťahuje na každého”.

    Páči sa mi

  4. -My, občania Slovenska, kladieme ZÁKLADNÝ KAMEŇ NOVÉHO SPRAVODLIVÉHO SLOVENSKA, a týmto vyhlasujeme svoje neodňateľné právo a slobodnú vôľu na PRÁVNE A SOCIÁLNE SPRAVODLIVÝ ŠTÁT ! –
    Nehnevaj sa Popolvár, ale toto je jednoznačná výzva na rozbitie súčasnej štátnosti SLOVENSKEJ REPUBLIKY. Na tvojom mieste by som veľmi porozmýšľal nad všetkým čo chceš urobiť a zverejniť ako memorandum, alebo výzvu “občanom”. Pamätaj – my sme NÁRODNÝ štát a nie občianský.

    Páči sa mi

    • máš na mysli Preambulu ústavy Slovenskej republiky. A máš obavu, že by sa celý proces zvrhol na politikárčenie ohľadom znenia preambuly, podobne, ako to bolo o pomlčke v názve bývalej spoločnej republiky. Chápem ťa. Preto som v tej už zverejnenom a šírenom Vyhlásení – Základnom kameni, tak zdôrazňoval úctu a ochranu národného a kultúrneho dedičstva. Preto som tam zmenil pôvodnú štylizáciu “BEZ OHĽADU na národnú…” na takéto znenie: “My, občania Slovenska, UVEDOMUJÚC SI VLASTNÚ národnú, národnostnú a etnickú príslušnosť, vyhlasujeme svoju vôľu žiť spoločne v harmonickom zväzku na území Slovenskej republiky a v mieri so susednými národmi.”
      A práve preto, že sme národný štát, kde občanmi tohto štátu sú príslušníci viacerých národov, národností a etník, a nikto sa nesmie cítiť na základe svojej národnosti ustrkovaný, lebo potrebujeme, aby všetci priložili ruku k zachovaniu práveže tej štátnosti, tak to formulujem tak, ako to formulujem. Tu ide o PRÁVNU A SOCIÁLNU spravodlivosť, a nie o NÁRODNOSTNÚ problematiku, preto je to o občanoch. Alebo ako to chceš formulovať? “My, Slováci, Maďari, Poliaci, Nemci, Rusíni, Cigáni (alebo Rómovia?) A ak nie Cigáni, ale Rómovia (lebo oni sa tak vraj vo svojej reči nazývajú), tak potom prečo Nemci, a nie Deutsche atď.? Ja som v diskusii k predošlým článkom podrobne rozpísal, prečo je to o “My, občania…” a nie “My, národ slovenský…”
      Ale ak ťa napadá nejaká vhodná formulácia, kľudne ju napíš.

      Liked by 1 person

  5. -My, občania Slovenska, majúc úctu k duchovnému dedičstvu našich dávnych predkov, k ich skúsenostiam a z nich získanej múdrosti, zanechanej nám,-,
    Popolvár, akých predkov majú “občania Slovenska?” – maďarských, cigánskych, slovenských, ukrajinských … akých predkov máš na mysli??? Nechcem to rozvádzať, ale nemá hlavu a pätu.

    Páči sa mi

  6. Mám návrh k 3 bodom:
    Original:
    Preto skrze SPRAVODLIVÚ MZDU…
    ….
    – Rovnaké právo na cenovo primeranú, zdravú a plnohodnotnú výživu.
    ….
    – Rovnaké právo na cenovo primerané dôstojné bývanie v nestiesnených podmienkach a ošatenie.
    Návrh:
    Preto prostredníctvom SPRAVODLIVEJ MZDY
    ….
    – Rovnaké právo na cenovo primeranú, zdravú a plnohodnotnú výživu, bez akýchkolvek škodlivín.
    ….
    – Rovnaké právo na cenovo primerané dôstojné bývanie v nestiesnených podmienkach umožňujúce rozvoj ducha aj tela a ošatenie

    Páči sa mi

    • “Rovnaké právo na cenovo primerané dôstojné bývanie v nestiesnených podmienkach umožňujúce rozvoj ducha aj tela a ošatenie.”……Rovnaké právo na cenovo primerané ošatenie (alebo zaodenie) a dôstojné bývanie v nestiesnených podmienkach umožňujúce rozvoj ducha aj tela.

      Páči sa mi

Pridaj komentár