Otázky a odpovede č.7

Teší ma, že dostávam otázky a teší ma, že na ne môžem odpovedať. Síce o niečo menej, čo do počtu, ale o to viac, čo do hĺbky odpovedí k témam. Aj tentoraz to budú len otázky z fóra, opäť budú na aktuálne témy – a znova pôjdem chronologicky.

Otázky a odpovede:

malysveter sa pýtal:

ahoj vďaka za analýzu.
otázka: Tvoj názor na útoky na českých vojakov v Afganistane? – ide vrámci odpisovania liberálov o proces ich zviditeľnenia resp. odhalenia? ako vníma česká verejnosť pôsobenie vojakov v ČR v týchto misiách? mnohé názory hovoria o žoldnieroch, ktorí nebránia svoju vlasť. vďaka.

Zorganizované globálnym zákulisím, využijúc nástroje Američanov, aby ČR mala dosť zdrojov a samostatnosti pri znovuzjednotení do ČSR. Zaorálek (Zadolárek, Zaanálek), ktorý je paralyzovaný strachom, lebo vidí čo sa na neho a jeho „famíliu“ rúti, tu povedal toto:

23. 10. | Jsme jako imperiální mocnost, která nehledí na soudy a zjednává si spravedlnost sama, říká bývalý ministr zahraničí Lubomír Zaorálek z ČSSD. V Afghánistánu jsme sedmnáct let a je to stále horší, zabředáváme do močálu, bylo to strategicky nezvážené rozhodnutí, míní poslanec. To, že bojujeme za svobodu, jsou jen vzletná slova, teroristé nepřicházejí z Afghánistánu, ti dnes přicházejí ze Saúdské Arábie, dodává Zaorálek.

Inými slovami zbiera body u národa i globálneho zákulisia, lenže neskoro, lebo národ ho prekukol a globálne zákulisie ho potrebuje tak nanajvýš ako obetného baránka.

Brunero sa pýtal:

Otázka do ďalšieho kola Otázok a odpovedí : Vysvetlíš nám divadielko v parlamente v súvislosti s voľbou ústavných sudcov? Komu o čo išlo a kto zatiaľ “vyhráva” ?

Kiska a protištátne a protinárodné sily – a žiaľ, pomocou Kotlebovej strany. Z toho vyplýva, že to nebolo divadielko. Toto je krátka odpoveď.

Dlhá odpoveď obsahuje aj chronológiu:

  • Istý čas opozícia vykrikuje, že sudcovia na ústavný súd (ÚS) by mali byť volení 90 hlasmi, a vymenovať by ich mal prezident s tým, že by ich mal možnosť odmietnuť. To znamená, že Kiska, ktorý je silne opozičný, by mohol spôsobiť ďalšiu ústavnú krízu, ale politickú zodpovednosť by niesla koalícia.

  • Kompromisný návrh, ktorý bol pomerne férový (sme parlamentná demokracia a nie prezidentská) počítal s 90 hlasmi a bez účasti prezidenta, lenže to nechcela hlavne liberálna opozícia, lebo jednak má rada prevahu, a jednak chce potopiť vládnu koalíciu aj za cenu, že potopí štát.

  • Madej dal návrh podľa ktorého ak by niekto nezískal 90 hlasov, veci by de facto šli po starom, zdroj:

6. V čl. 134 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
„(3) Ak Národná rada Slovenskej republiky nezvolí potrebný počet sudcov ústavného súdu, tak z uchádzačov, ktorí neboli zvolení za sudcov ústavného súdu, volí najmenej nadpolovičnou väčšinou hlasov všetkých poslancov na každé ostávajúce voľné miesto sudcu ústavného súdu dvojicu kandidátov, z ktorej prezident Slovenskej republiky vymenuje sudcu ústavného súdu. Ak nemožno obsadiť z dôvodu rovnosti hlasov dvoch alebo viacerých uchádzačov voľné miesto na kandidáta na sudcu ústavného súdu, uskutoční sa opakovaná voľba z týchto uchádzačov. V opakovanej voľbe je za kandidáta na sudcu ústavného súdu zvolený ten uchádzač alebo uchádzači, ktorí získali najviac hlasov; čl. 84 ods. 3 sa nepoužije.“.
Doterajšie odseky 3 až 5 sa označujú ako odseky 4 až 6.“. “

Inými slovami, po novom za ústavnú krízu by niesla zodpovednosť opozícia – niežeby teraz neniesli, ale majú možnosť to čiastočne hodiť na koalíciu.

Kollárove výhovorky, ktoré opakuje aj Uhrík o tom, že nechce mať za sudcu Kaliňáka alebo Fica sú slaboduché, lebo by 90 hlasov nezískali a prezident Kiska by nevymenoval ani jedného z nich (a asi by to neurobil žiadny iný prezident), čo by samozrejme médiá rozmazávali, a bola by z toho vyvodená politická zodpovednosť (čo ani Fico a ani Kaliňák z pochopiteľných dôvodov nechcú). Zaujímavé je, že Madejova alternatíva získala 98 hlasov v tajnom hlasovaní, len nebola schválená kvôli preklepu.

To znamená 2 veci:

  • liberálna opozícia nie je až taká súdržná, ako sa tvári, a to Fico zneužije;

  • veci zostanú po starom, Kiska to bude zase naťahovať (možno ani nevymenuje žiadneho) a my budeme mať ktovie ako dlho ústavnú krízu (ÚS so 4 sudcami je nefunkčný) aj kvôli tomu, že údajne patriotická ĽSNS to neschvália.

avalus sa pýtala:

Do dalsich otazok a odpovedi poprosim okomentovat nove informacie okolo Kocnera ohladom sledovania novinarov novinarmi ( P.Toth … ). Dakujem. A.

Variácia na „hodíme na Kočnera všetko, len aby sa neprepierali naše špinavosti na verejnosti“, a keďže Tóth kope za iný klan, ktorý je na nože s liberálmi, tak je ideálnym terčom. Tento ťah sa ale liberálom v dlhodobom horizonte nevyplatí.

Lulu sa pýtala:

Ahoj rada by som sa opýtala na návštevu Macrona na Slovensku ? Taktiež prehru Kisku ktorý sa súdil o pozemky. Malo to hlbší význam ? Ďakujem

Prvá republika podľa všetkého bola francúzskou a britskou kolóniou, a Macron podľa zámerov francúzskych elít prišiel, aby potvrdil podriadenosť Slovenska Francúzsku. Lenže francúzske elity sú nesamostatné a Macron je mamičkin synáčik, ktorý okrem toho, že volal Ficovi aby mu poradil pred stretnutím s Putinom, a ktorý musí byť neustále na očiach alebo vodený za ručičku, aby neurobil ešte väčšiu hanbu. Napokon – podanie rúk s Pellegrínim a s Kiskom jasne hovorí o tom, kto je komu nadriadený. To znamená, že tie väzby, ktoré zostali po prvej ČS republike budú využite na to, aby francúzske elity šli podľa našich nôt.

Čo sa týka pozemkov, o vlastnícke práva na ktoré sa súdil Kiska, tak v rozsudku a sudcovom vyhlásení dostal Kiska ponuku, ktorá sa neodmieta, t.j. nech sklapne, odíde z politiky a možno aj zo Slovenska. Lenže Kiska vo svojej namyslenosti a tuposti to odmietol, a keďže Sorosove deti chystajú okolo 17.11. protivládnu a protištátnu provokáciu, na ktorú podľa plánov poskokov Clintovcov poskytne liberálna opozícia a Kiska politické krytie, tak nezostáva mi nič iné len skonštatovať, že Kisku natiahne v politickom slova zmysle na kôl miestna periféria globálneho zákulisia, vy/zneužijúc liberálne médiá, ak dobre, rátam aspoň 5 krát.

S pozdravom

Oracle 911

 

PS: Tomáš sa ma pýtal či by bol záujem o stretnutie a prednášky v Prešove, a či by som nespustil RSS. O to prvé hláste mne cez kontakty, a o to druhé sa pokúsim tento týždeň.

11 thoughts on “Otázky a odpovede č.7

  1. Do dalsieho kola mam doplnujuce otazky k mojej otazke Kocner + Toth:
    za koho vlastne kope P.Toth? Nieco o nom viem, nieco som od neho citala, ale cele mi to akosi nie a nie docvaknut.
    + som zaregistrovala info ze sa objavili nove svedectva vo vrazde Remiasa … asi to cele spolu uzko suvisi, mozme hadam ocakavat dalsie “bombove” informacie.
    Dakujem. A.

    Páči sa mi

    • Nechem sa Orimu pliesť do remesla. Poviem len svoj názor. Tóth kope za perifériu GP. Ja si myslím, že je z toho istého hniezda ako Lipšic, ale na rozdiel od Lipšica pochopil oveľa skorej a stihol sa presmerovať na správnu výhybku. Jednoducho pochopil. Lipšic buď nechce pochopiť, alebo nechápe, ale to je jeho problém. Bude odpísaný spolu s liberálmi. Tóth nie je pre mňa dôveryhodný, má veľa špiny za nechtami, ale momentálne si tie nechty ostrihal a nalakoval, možno sa raz bude aj kajať, ale len preto, aby sa zachránil.

      Páči sa mi

  2. A este poprosim Tvoj komentar a suvislosti ohladom “konca merkelovej v cdu”.
    Su za tym len volebne neuspechy alebo aj nieco ine?
    Mozno bude o tom zmienka aj v Pjakinovi ale Tvoj koment bude skor 🙂
    Dakujem.

    Páči sa mi

  3. Mohol by si vyhodnotiť návštevu Macron-ika u nás poprípade v Čechách? V čom sme mu vyšli v ústrety resp. naopak? Doposiaľ som nenatrafil na žiadny článok s nejakou analýzou. Alebo nie je čo analyzovať?

    Páči sa mi

    • Môj vlastný dodatok: Dodatočne som si uvedomil, že si sa k návšteve Macron-ika už vyjadril. Takže ak si vyčerpal svoje poznatky, neber moju otázku do úvahy. Ak chceš ešte niečo doplniť, “nech sa ti páči”.

      Páči sa mi

  4. Prečo podľa teba zo strany RTVS musíme trpieť Havranove relácie alebo aspoň prečo sa vedenie nesnaží o nejaké korekcie? Pravdupovediac havranoŠTÍNY nepozerám, no som informovaný iba z komentárov.

    Páči sa mi

  5. Ori, veľmi rád čítam diskusiu na Vode. Pomaly sa mi stáva náhradou za informácie z iných zdrojov. Chcem ťa poprosiť, či by mohli byť tvoje pripomienky aspoň troštičku obšírnejšie, nakoľko mne ako menej chápajúcemu a neštudovanému sú málokedy pochopiteľné. Predpokladám, že je nás viacej, ktorí diskusiu len sledujeme, ale nevstupujeme do nej. Ja napr. preto, že nemám odvahu pre moju nevedomosť a na druhej strane, zasa vstupujú do tej diskusie aj nevedomí ako ja, takže ma v pohode zastúpia. Čo sa im aj v praxi xkrát potvrdilo.
    Teraz k otázkam. Marakéšsky protokol. Odstúpime, ako Poľsko a niektoré ďalšie krajiny, ktoré deklarovali odstúpenie. Alebo tento pakt podporíme. Ak podporíme, aký vplyv to bude mať na prípadnú Lajčákovu prezidentskú kandidatúru, teda jeho šance v tejto voľbe. Vždy lepší prezident Lajčák, ako Kiska, Mistrík či Čaputová. Za seba, či podporíme alebo odstúpime Lajčáka by som nevolil (v tomto momente). A keď už som sa dotkol tých prezidentských kandidátov, tak daj aj tvoj odhad vývoja situácie,čo sa ich týka. Šanca Harabina v kombinácii s Lajčákovou kandidatúrou, či nekandidatúrou. Čo spraví Kotleba, odstúpi? Mám na to svoj názor, ale chcem si ho porovnať s tvojím. Rovno napíšem, že Kotleba nie je “sprostý”, ale je silne silne nabudený a táto jeho nabudenosť mu tak trochu zahmlieva videnie (myslenie) – možno sa mýlim.

    Páči sa mi

  6. Ešte jedna drobnosť. Zimný – letný čas. Možno sa to zdá ako drobnosť, ale prečo je to ozvučované práve teraz? Ide od odpútanie stáda od iných podstatnejších vecí? Alebo je tam aj iný úmysel?
    Čo sa týka Slovenska. Najprv ministerstvo práce soc. vecí …. zahlási, že je za zachovanie zimného času. Dnes Žiga tvrdí, že je za zachovanie letného https://www.hlavnespravy.sk/minister-ziga-diskusia-o-celorocnom-case-este-prebehne-osobne-som-za-letny/1569656. Mierim na Smer, keďže ako Richter aj Žiga sú z jednej partaje. Nečudoval by som sa keby boli každý z inej partaje. Vlastne sa nečudujem ani teraz, keďže očista Smeru je beh na dlhé trate. Aj na takejto “drobnosti” sa to dá vnímať ako boj klanov, ktoré sú v Smere zastúpené, resp. ktoré sa cez Smer snažia presadiť svoje záujmy.

    Páči sa mi

  7. Spätné upozornenie: Otázky a odpovede č.8 | Blog o verejnom živote a problémoch Slovenska

Pridaj komentár